Relax dag Venice Beach - Reisverslag uit Marina del Rey, Verenigde Staten van Familie Broere - WaarBenJij.nu Relax dag Venice Beach - Reisverslag uit Marina del Rey, Verenigde Staten van Familie Broere - WaarBenJij.nu

Relax dag Venice Beach

Door: Gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Marina del Rey

Vandaag gaan we al slenterend een stuk lopen langs het strand van Venice Beach vanuit ons hotel, gewapend met zonnebrand en badlakens om zelf ook ergens te kunnen neerploffen. Marina del Rey is eigenlijk de naam van de haven die grenst aan Venice dus met een paar minuten lopen staan we op de boulevard. Wat een volk hier! Als eerste zien we een grote roze gepimpte limo waarbij een neger staat met een " soort van hond" met roze glitter schoenen aan en een roze doodshoofd op het dashboard. Limo te huur roept hij! We slaan rechtsaf richting Santa Monica en struikelen over de aparte types. Een vader met een kind voorop de fiets ( dat kennen wij ook) maar met een stereo aan die kinderliedjes galmt. Een grote neger in een strakke tanga met een ghettoblaster op z'n schouder. Maarten stoot zijn vader regelmatig aan ( horen wij later pas natuurlijk) als hij mooie dames spot in bikini op rolschaatsen en grote...... Na een poosje lopen passeren we Muscle Beach, dit is een gedeelte aan het strand waar de een na de andere opgeblazen bodybuilder zijn kunsten vertoond ( Schwarzenegger zou hier ook ooit hebben gelopen). Na een hippie band en vele rommelwinkels bestellen we wat te drinken op het terras. Na wat kouds genuttigd te hebben wil Roos met mij nog wat armband kraampjes "bekijken" en lopen wij dus richting terug waarbij we de mannen weer zien bij Muscle Beach. Uiteraard wordt er iets gekocht en wordt ik ondertussen misselijk van de zoete "hasj" lucht die op de boulevard hangt. Hier gooien we onze handdoeken niet neer en besluiten dit te doen voor het hotel op "mother's" Beach. We passeren nog een man van een jaar of 80 op de fiets, hij heeft zijn fiets helemaal behangen met allerlei prullaria en draait op zijn stuur oude disco muziek, geweldig om te zien! Rond een uurtje of 3 leggen we onze handdoek neer in de zon en schaduw van een palmboom op het strand. Volgens Maarten lopen hier alle gekken bij elkaar rond! Na een heeeeeele poos verlaten we het strand om te douchen voordat we nogmaals naar de Cheesecake Factory gaan om te eten ( dit is net als 2 jaar geleden ons favoriete restaurant). Morgenochtend moeten we op tijd uitchecken om om kwart over 1 terug te vliegen naar Houston voor onze laatste week aan het strand in Galveston.